174040407_4145790845440093_2060515909140144966_n

Opieka Wytchnieniowa+

28 lutego 2022 roku zakończyliśmy realizację bezpłatnej opieki wytchnieniowej + w ramach projektu Energia Społeczna. Sieć Przedsiębiorstw Społecznych realizujących nowe modele usług w zakresie użyteczności publicznej. Projekt jest realizowane przez Stowarzyszenie na Rzecz Spółdzielni Socjalnych w partnerstwie z Ogólnopolskim Związkiem Lustracyjnym Spółdzielni Socjalnych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Zanim przejdziemy do podsumowania, kilka wyjaśnień pojęć, które się w nim pojawią:

wiązka – inaczej usługa; w naszym przypadku realizowaliśmy wiązkę opieki wytchnieniowej +

osoba zależna – osoba niezdolna do samodzielnego funkcjonowania (np. osoba z niepełnosprawnością ruchową)

osoba niezależna – inaczej opiekun osoby zależnej

Wiemy jak ciężko żyje się opiekunom osób z niepełnosprawnościami. To pomoc 24 h na dobę 7 dni w tygodniu. Jest to CIĘŻKA PRACA. Dlatego opieka wytchnieniowa daje możliwość choć trochę odciążyć osoby niezależne – załatwić ważne sprawy, pójść na zakupy, do lekarza, zadbać o siebie.

Zdecydowaliśmy się wziąć udział w pilotażowym wdrożeniu opieki wytchnieniowej właśnie dlatego, że doskonale wiemy jak bardzo chwila oddechu jest potrzeba. A że nasz Hostel jest przystosowany dla OzN przekonało nam do podjęcia decyzji – już teraz wiemy, że słusznej 🙂

W ramach tego projektu mieszkańcy Konina przez 10 miesięcy mogli skorzystać z całodobowej opieki z opieką asystencką oraz tzw. helpdesk (poradnictwo specjalistyczne z zakresu codziennego funkcjonowania dla opieka czy bezpośrednio dla osoby z niepełnosprawnością). Oferta kierowana była nie tylko do osób z niepełnosprawnościami, ale również dla osób powyżej 60 roku życia, które są niezdolne do funkcjonowania bez pomocy.

Na opiekę wytchnieniową w naszym Hostelu składały się aż trzy usługi:

  1. Opieka całodobowa (całodobowy pobyt osoby zależnej w naszym hostelu wraz z opieką asystencką)
  2. Usługa mobilna (nasi asystenci dojeżdżali do osób zależy  na godziny np. aby pomóc w przygotowaniu posiłków, podaniu leków czy transporcie do lekarza)
  3. Help desk – poradnictwo specjalistyczne

Usługi cieszyły się powodzenie i  niezmiernie nas to cieszy. Mamy ogromną nadzieję, że uda nam się pozyskać środki na kontynuację tej usługi i wpisania jej na stałe do naszej bluesowej oferty! 🙂

Comments are closed.