Zajęcia z historii muzyki przeznaczone są dla osób w każdym wieku. Zaprojektowano je z myślą o ludziach, którzy pragną uzupełnić, poszerzyć swoją wiedzę z zakresu dziejów muzyki oraz szukają możliwości działań na rzecz rozwoju osobistego.

Zajęcia te są gwarancją oryginalnego podejścia do materii muzycznej. Pobudzają uczestników do aktywnego w nich udziału poprzez zaproszenie do wszechstronnych, interesujących ćwiczeń. W ten sposób osoby dorosłe przełamują bariery, otwierają się na niestereotypowe rozwiązania edukacyjne, percepcję muzyczną i nowe wiadomości z zakresu muzyki.

Uczestnicy zajęć otrzymują solidną porcję wiedzy z historii muzyki od zarania do współczesności, w szerokiej perspektywie – wielogatunkowej, wielokulturowej. Przybliżona zostaje im kultura muzyczna z najdalszych zakątków świata, krajów europejskich, różnych regionów Polski. Mają możliwość pogłębienia wiedzy oraz zapoznania się z gatunkami muzycznymi mniej znanymi -na podstawie bardzo ciekawych, unikatowych odsłuchów muzycznych. Mogą w niebanalny, zaskakujący sposób rozpoznać swoje preferencje muzyczne i potrzeby.

 

Cele:

Celem zajęć jest aktywizacja osób dorosłych, rozbudzenie zainteresowań muzycznych, uzupełnienie wiedzy z zakresu historii muzyki, poszerzenie percepcji muzycznej, pogłębienie wiedzy z obszaru kultury muzycznej kraju, Europy, świata. Praca nad świadomą percepcją słuchową, uelastycznienie umysłu, poszerzenie perspektyw, rozbudzenie potrzeb kulturalnych i estetycznych. Praca nad sobą w pełniejszym rozumieniu własnych możliwości, potrzeb, preferencji muzycznych, kompetencji muzycznych. Integracja lokalna przy okazji działań łączących ludzi różnych zawodów i w różnym wieku.

 

Program:

Wiedza z zakresu historii muzyki od zarania do współczesności. Zasięg: świat, Europa, Polska.

– ćwiczenia wyobraźni muzycznej,

– ćwiczenia kreatywności,

– ćwiczenia muzyczne integracyjne,

– ćwiczenia percepcji słuchowej,

– odsłuch unikatowych materiałów muzycznych z różnych epok,

– zadania umuzykalniające,

– elementy improwizacji muzycznej.